نبرد اندیشه ها

پایگاه همدان شطرنج

مصاف استاد بین المللی شطرنج پوریا درینی با 333 شطرنجباز

به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، یکدوره مسابقه ی شطرنج همزمان ( سیمولتانه ) در شهر کرمان ، بین استاد بین المللی شطرنج پوریا درینی و 333 شطرنجباز علاقمند برگزار گردید .

استاد پوریا درینی که هم اکنون از اعضای تیم ملی شطرنج کشورمان نیز به شمار می رود ؛ در این نبرد اندیشه ها که از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 90/12/4 با حضور 333 شطرنجباز علاقمند ، 35 داور ، مسئولین و خانواده های شطرنج دوست کرمانی آغاز و پس از نزدیک به 15 ساعت در دقایق اولیه ی بامداد روز جمعه 90/12/5 به پایان رسید ؛ توانست در مقابل 330 نفر پیروز میدان باشد و تنها 3 بازی اش با آقایان : دلقوی ، بهزادی و توکلی که هر سه نیز از نوجوانان شطرنج استان کرمان می باشند ، با نتیجه مساوی خاتمه یافت .

سالن برگزاری مسابقات

جناب آقای نجار ( استاندار کرمان ) علارغم پشت سر گذاشتن یک حادثه رانندگی در آن روز ، خود را به محل مسابقات رساند و ساعاتی مشتاقانه از بازیها دیدن کرد !

Hamadan Chess : آفرین بر استاندار ورزش دوست و علاقمند به شطرنج کرمان .

پس از پایان هر بازی ، صفحه و مهره ی همان بازی که منقش به امضای استاد درینی نیز بود ، به عنوان هدیه به بازیکن مربوطه اهداء می شد .

یکی از حواشی جالب ایندوره از مسابقات ، ماجرای همین دختر خانم علاقمند به شطرنج بود که در حالی که نزدیک به 14 ساعت در برابر استاد مقاومت کرده بود ، کم کم از فرط خستگی خوابش برد و هنگامی که استاد درینی به پشت میز مسابقه اش با ایشان رسید ، او غرق در خواب بود و در نتیجه طبق قانون مسابقات از سوی داوران بازنده اعلام شد ...

... در ادامه وقتی که مادرش او را از خواب بیدار کرد و خبر باختش را به او داد ، دخترک به گریه افتاد و آنقدر گریه کرد و گریه کرد که نهایتا داوران با مشاهده و مواجهه با چنین صحنه ای ، رای به ادامه ی بازیش دادند !

استاد درینی در کنار خانواده و اقوام پس از تلاشی تحسین برانگیز

البته جناب آقای اسماعیل درینی ( پدر خانواده و اولین مربی پوریا ) در تصویر حضور ندارند .

Hamadan Chess : درود بر خانواده ی گرامی درینی ( بالخص پدر بزرگوارشان ) که با تحمل سختیهای فراوان ، جوان شایسته ای همچون استاد بین المللی شطرنج پوریای عزیز را به جامعه شطرنج ایران هدیه نمودند و همچنین آرزوی موفقیت های روزافزون برای استاد درینی در تیم ملی شطرنج کشور و رقابتهای پیش رویش .

منبع : سایت شطرنجیان و عکس ها از آقای مسعود رشیدی




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر